In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۲
بازگشت
صحبت مقامات آمریکایی در دفاع از حقوق بشر مضحک است

صحبت مقامات آمریکایی در دفاع از حقوق بشر مضحک است

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به موارد گسترده نقض حقوق بشر در جامعه آمریکا گفت: صحبت مقامات آمریکایی در دفاع از حقوق بشر مضحک است.

سید محمد حسن ابوترابی فرد امروز دوشنبه 7 بهمن در سخنرانی خود در همایش  رونمایی از گزارش وضعیت نقض حقوق بشر در آمریکا که در تالار شیخ انصاری دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان اینکه توجه ویژه به حقوق انسانها از مسائل مهم یا یکی از محوری‌ترین مباحث آموزه‌های دینی گفت: جامعه ایده آل اسلامی جامعه‌ای است که در سایه تربیت انسانها و استقرار نظام سیاسی مبتنی بر حق و عدالت واقعی استقرار می‌یابد و حقوق انسانها به شایستگی رعایت می‌شود.

 

 

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس ادامه داد: در چنین جامعه‌ای کمترین ظلمی نمی‌شود و قرار نیست از انسانهای قدرتمند به دلیل قدرت سیاسی و اقتصادی‌شان دادی ستانده نشود.

 

 

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی توانسته از این منظر گام‌های ابتدایی را برای برداشتن گام‌های نهایی بردارد هر چند که براساس فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند دولت اسلامی در سایه عدالت تحقق می‌یابد، فاصله داریم. دولت اسلامی زمانی معنا می‌یابند که حفظ حقوق انسانها به طور کامل رعایت شود.

 

 

نماینده اصولگرای مجلس نهم تصریح کرد: بدون نگاه به تربیت انسانی که مبتنی بر دین باشد نمی‌توان به حقوق بشر دست یافت و هر زمانی که بشریت از آموزه‌های عقلانی و وحیانی فاصله بگیرد ممکن است شعارهای زیبایی مطرح کند اما در  واقعیت به آزادی ،‌عدالت و حقوق انسان دست نخواهد یافت.

 

 

وی به مصداق این تئوری اشاره کرد و گفت: بهترین مصداق آن دنیای امروزی تهی از اخلاق است واقعیت زندگی انسانها بیان کننده این حقیقت است که بدون مبنای علوم وحیانی نمی‌توان در اندیشه پاسداری از حقوق انسان بود.

 

 

عضو فراکسیون روحانیون مجلس به کلام امیرالمومنین (ع) خطاب به مالک اشتر اشاره و تصریح کرد: این کلام تبیین کننده این حقیقت است که فقط با تاکید بر عقل برگرفته از علوم وحیانی می‌توان بر حقوق بشر تاکید کرد.

 

 

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه به نکته دیگری اشاره کرد و افزود: در حال حاضر در آستانه تغییرات و تحولات اساسی جهانی هستیم چرا که دیگر نمی‌توان با شعار، شعور انسان را مسخره کرد و آزادی و حقوق بشر را به بازی گرفت.

 

 

ابوترابی با بیان اینکه افول دولت آمریکا و دولت های غربی در حال حاضر نشان دهنده این است ادامه داد: اگر دیروز آمریکایی ها با یک اشاره به راحتی به اهداف خود دست می‌یافتند، امروز با صرف هزینه‌های کلان و تحمل کشته‌های فراوان در عراق و حتی با گسیل دو لشگر زرهی نتوانستند به هیچ یک از اهداف خود برسند.

 

 

وی همچنین هزینه سنگینی که غرب در افغانستان و برخی کشورهای شرقی متحمل شد اشاره کرد و افزود: این جنگ‌ها چه دستاوردی برای آنها داشته است به گمان من پایان یک جانبه گرایی درباره مسائل جهان به سر رسیده است.

 

 

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نقش جمهوری اسلامی ایران در زمینه دفاع از حقوق بشر نقشی کلیدی بوده، خاطرنشان کرد: امام خمینی در کلام خود همواره اقدامات آمریکا را دلیل پایمان شدن حقوق انسانها می‌نامید و غرب را هدف قرار می‌داد امروزه نیز رهبر معظم انقلاب مدیریت این تفکر آرمانی و هدایت ملل مسلمان و مستضعف جهان را برعهده دارند.

 

 

ابوترابی فرد با بیان اینکه غرب و آمریکا اگر در گذشته به راحتی توانستند غده سرطانی رژیم صهیونیستی را بدون هزینه در خاورمیانه تاسیس کنند و آنرا به قدرتی نظامی و هسته‌ای تبدیل کنند اما امروز نقشه راه خاورمیانه درست در جهت مقابله خواسته‌های غربی‌ها در حرکت است که نمونه آن براندازی رژیم حسنی مبارک در مصر از سوی مردم است.

 

 

نماینده اصولگرای مجلس نهم با بیان اینکه اگر در گذشته غربی‌ها توانستند در شانزده روز سه کشور اسلامی را تسخیر کنند اما امروزه در 33 روز نتوانستند با مقاومت حزب الله لبنان مقابله کنند.

 

 

وی با تاکید بر اینکه غربی‌ها امروز کمترین ارزشی برای آزادی و دموکراسی قائل نیستند گفت: با توجه به واقعیت‌های باور نکردنی‌ای که در حال وقوع است نوید تحقق آزادی و ایجاد حقوق بشر واقعی از اتفاقات جهان داده می‌شود.

 

 

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی سپس به ‌آمارهایی در زمینه نقض حقوق بشر در آمریکا اشاره کرد و ادامه داد: براساس گزارش‌هایی که از وزارت دادگستری آمریکا منتشر شده سالانه در آمریکا 4 میلیون جرم خشونت بار و نیز 15 میلیون فقره جرائم مرتبط با اموال مردم و 133 هزار مورد سرقت اتفاق می‌افتد.

 

 

ابوترابی فرد ادامه داد: همچنین براساس همین آمارها در سال گذشته 17 هزار نفر در اثر جرایم خشونت بار کشته شده اند این میزان جرایم حتی به شهرهای کوچک آمریکا نیز سرایت کرده که نمونه آن وقوع 2 هزار و 70 جرم خشونت بار در شهر 100 هزار نفری لوئیس است.

 

 

وی با بیان اینکه این آمارها نشان دهنده در آستانه فروپاشی بودن قدرت پلیسی آمریکاست افزود: همچنین موسسات پژوهشی آمریکا مانند "پیوسنتر " اعلام کرده از هر 100 نفر بزرگسال در آمریکا یک نفر در زندان به سر می‌برد در حالیکه در 40 سال قبل در همین کشور از هر 400 نفر یک نفر در زندان بوده است همچنین در سال 2010 ، 134 هزار نفر در زندان کالیفرنیا زندانی بودند که این تعداد دو برابر ظرفیت واقعی این زندان است. 60 نفر از این تعداد نیز نوجوانان هستند.

 

 

نماینده اصولگرای مجلس نهم به آمار زنان قربانی تجاوزهای جنسی و خشونت در سال 2010 آمریکا اشاره کرد و افزود: در این سال 20 میلیون زن قربانی تجاوز شده‌اند و نیز سالانه 60 هزار زن قربانی تجاوز خانگی می‌شوند.

 

 

وی افزود: یک پنجم دانشجویان دختر در آمریکا در محوطه دانشگاه قربانی تجاوز می‌شوند که 60 درصد این اتفاقات در خوابگاه اتفاق می‌افتد.

 

 

 به گفته ابوترابی فرد این آمارها نشان دهنده جامعه‌ای است که در آن دین و اخلاق محور نیست  و نمی‌توان در چنین جامعه ای از حقوق بشر و حراست از کرامت انسانی صحبت کرد اگر ما در کشورمان حقوق بشر را تجربه می‌کنیم به دلیل داشتن نظام اسلامی است که در راس آن فقیهی عالم و عادل قرار دارد. آنهایی که به دنبال شکاف در نظام اسلامی بودند به دنبال حذف جمهوریت و آرای مردم بودند.

 

 

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمارهای منتشره از داخل آمریکا نشان می‌دهد که این جامعه دیگر قابل دوام نیست گفت: این آمارها را موسسات رسمی آمریکا منتشر می‌کنند که قطعا با واقعیت فاصله دارد و فجایع رخ داده بسیار بیشتر از این حرفهاست.

 

 

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس به خشونت علیه کودکان در آمریکا اشاره و تصریح کرد: سالانه 3 میلیون کودک در این کشور قربانی خشونت می‌شوند در حالیکه این رقم واقعی نیست و رقم واقعی 3 برابر این مقدار است.

 

 

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: باید در نظام اسلامی تلاش شود تا مبانی دینی و اخلاقی در جامعه تحکیم یابد. چرا که در نظام اسلامی مردم امنیت را از احترام به حقوق دینی خود دارند نه از پلیس.

 

 

ابوترابی فرد ادامه داد اگر نیروی انتظامی را تقویت کرده و به آنها در حوزه‌های مختلف آموزش بدهیم قطعا در بالاترین سطح تصور از امنیت قرار خواهیم گرفت. نباید مجرمان در نظام اسلامی مجال تخلف بیابند دستگاه قضایی نیز باید آن گونه که شایسته نظام اسلامی است تقویت شود تا بتوانیم شرایط بسیار بهتری را تجربه کنیم.

 

تازه ترین اخبار