In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۲
بازگشت
اشدا علی الکفار رمز پیروزی در برابر دشمنان است.

اشدا علی الکفار رمز پیروزی در برابر دشمنان است.

تیم مذاکره کننده هسته ای باید با قدرت و اقتدار از حقوق مردم ایران دفاع کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجه الاسلام ابوترابی‌، نایب رییس مجلس در مراسم بزرگداشت شهید نواب صفوی و یاران باوفایش در مسجد امام حسین (ع) با بیان اینکه امروز در کنار حاج جعفر شبیری زنجانی، عبدخدایی، میردامادی که از همراهان شهید نواب هستند، یاد و خاطره رشادت‌های این مجاهد دلاور را گرامی می‌داریم،گفت: خداوند در قرآن از حضرت محمد (ص) با عنوان رسول‌الله نام برده است، مقام حضرت محمد (ص) یک مقام استثنایی است که هیچ شخصیتی در عالم  دارای این مقام نیست و وجود پیامبر اعظم (ص) یک نعمت بزرگ بود.

 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهردر مجلس شورای اسلامی  ادامه داد: در قرآن کریم موضوع همراهی با پیامبر اعظم (ص) مطرح شده است، حضرت علی (ع) در معیت با پیامبر خدا بود و نفس ایشان بود.

 

ابوترابی‌ گفت:‌ سلمان فارسی یکی از یاران باوفای حضرت محمد (ص) گفت نگویید سلمان فارسی، بگویید سلمان محمدی که این نشان از تلاش او برای معیت با حضرت رسول بود. سلمان فارسی در نقطه‌ای گام‌هایش را می‌نهاد که گام‌های پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) گذاشته شده بود بنابراین همه مومنان باید در مراتب معیت با پیامبر و اولیا تلاش کنند که ترک گناه یکی از این مراتب است.

 

وی ادامه داد: انسان به میزان مرتبه معیت و همراهی با خاندان عصمت و طهارت (ع) به کمالات عالیه خواهد رسید. در قرآن، جامعه انسانی به دو گروه تقسیم شده که شامل انسان‌های اهل اسلام و کسانی که اهل کفر بودند، است.

 

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: پیروان اسلام و پیامبر (ص) در مقابل کفار اهل استقامت و در برابر مسلمانان اهل رأفت و مهربانی بودند، شهید نواب صفوی یکی از چهره‌هایی بود که در حیات اجتماعی و سیاسی خود در مقابل دشمنان اسلام ایستادگی و استقامت می‌کرد. به طور مثال او به سرهنگ جلیلوند رئیس زندان رژیم ستمشاهی گفت:‌ تو نوکر بی‌اراده جنایتکاران هستی.

 

وی گفت: ایستادگی او در مقابل شاه و استعمارگران نشان از اعتقاد او به هدفش بود، بنابراین همه مومنان باید توجه داشته باشند که اشدا علیالکفار رمز پیروزی در برابر دشمنان است.

 

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس نهم افزود: در مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 1+5 باید محکم و بااقتدار ایستادگی و از حقوق هسته‌ای دفاع کرد، ارتباط با آمریکا کسی را قدرتمند نمی‌کند، اگر اینطور بود حسنی‌مبارک و شاه باید خیلی قدرتمند می‌شدند، بنابراین باید همیشه به یاد داشت که این ارتباط با خدای بزرگ است که ملت‌ها را قدرتمند می‌کند.

 

ابوترابی‌ ادامه داد: حضور در کنار صندوق‌های رأی دست رد به سینه کفار است، بنابراین مردم برای ادامه راه شهدا باید همیشه در عرصه انتخابات حضور داشته باشند.

 

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: شهید نواب صفوی در رسیدگی به مردم فقیر نیز یک الگو بود، به طور مثال همگامی که یک سید فقیر برای رفع مشکلاتش به او مراجعه کرده بود، وی شال سبز نو خود را به او داد و با تواضع تمام سعی در رفع مشکل او داشت که این موضوع نشان‌دهنده رأفت او در مقابل مومنان است.

 

لازم به ذکر است مراسم بزرگداشت شهید سید مجتبی نواب صفوی در مسجد امام حسین (ع) تهران در شامگاه دیشب 26 دی‌ماه برگزار شد. 

تازه ترین اخبار