In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۲
بازگشت
حضور گسترده ملت در انتخابات بیانگر عمق ارتباط ملت با رهبر انقلاب بود

حضور گسترده ملت در انتخابات بیانگر عمق ارتباط ملت با رهبر انقلاب بود

نایب رئیس اول مجلس گفت: حضور گسترده ملت در انتخابات ریاست جمهوری، بیانگر عمق ارتباط ملت ایران و رهبری نظام که رمز اقتدار و عظمت ملت ایران است، بود.

 حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد نماینده مردم تهران و نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به حضور گسترده ملت در انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: پیروزی ملت بزرگ ایران در خلق حماسه سیاسی و ارتقای جایگاه نظام جمهوری اسلامی ایران و افزایش اقتدار ملی و لبیک به دعوت رهبر معظم انقلاب را خدمت آحاد ملت ایران و امت اسلام، دوستداران انقلاب در سراسر جهان تبریک می‌گویم.

 

وی افزود: کار بزرگی که ملت بزرگ ایران اسلامی در 24 خرداد انجام دادند، از ابعاد مختلف و زوایای گوناگون افتخارآفرین، تحسین‌برانگیز و شگفتی‌آفرین بود؛ اولاً این اقدام حکایت از پیوند ناگسستنی و استوار ملت و دولت و نظام اسلامی داشت.

 

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه این اقدام بزرگ ملت بیانگر این واقعیت بود که نظام جمهوری اسلامی ایران در تار و پود ملت ایران جای گرفته و از پایگاه اجتماعی استثنایی برخوردار است، تصریح کرد: این پیوند استوار و ناگسستنی رمز اقتدار و ثبات و بالندگی نظام جمهوری اسلامی است و حکایت از عمق اندیشه و تفکر و فهم سیاسی ملت داشت که لحظات حساس تاریخ سیاسی را می‌شناسند و رصد می‌کنند و در لحظات حساس، حضور به موقع و افتخارآفرین دارند.

 

به گفته وی، حضور گسترده ملت در انتخابات ریاست جمهوری بیانگر عمق ارتباط ملت ایران و رهبری نظام که رمز اقتدار و عظمت ملت ایران است، بود. حماسه بزرگ سیاسی 24 خرداد 92 بیانگر این واقعیت بود که در سایه نظام سیاسی مبتنی بر اصل کلیدی ولایت فقیه، راه برای مردم‌سالاری هموار می‌شود و این اصل محوری و کلیدی، رمز حراست از آرای ملت ایران و نقش‌آفرینی ملت بوده و خواهد بود.

 

نایب رئیس اول مجلس تأکید کرد: در سایه حضور هوشمندانه و عزت‌بخش و اقتدارآفرین رهبری ایران اسلامی است که در اوج امنیت و در بالاترین سطح از آرامش و در قله‌های اعتماد و حراست از آرای ملت ایران، انتخابات بزرگی با حضور حدود 40 میلیون نفر از مردان و زنان ایران اسلامی برگزار شد و با احترام به آرای ملت ایران، نقشه راه حرکت دستگاه اجرایی کشور ترسیم شد.

 

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که ارزش‌های خلق شده در انقلاب فراروی ملت‌های مسلمان و آزادی‌خواهان جهان، همچنان پرچم برافراشته شده‌ای باشد و راه را برای حرکت مبتنی بر عقلانیت، علم و ایمان و معرفت ملت‌ها بگشاید و هموار کند.

 

ابوترابی‌فرد خاطرنشان کرد: بنده ضمن عرض تبریک به منتخب ملت ایران و آرزوی موفقیت برای او، آمادگی نهاد قانونگذاری را برای بالاترین سطح تعامل با دستگاه اجرایی و رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران در راستای ارتقای کارایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و افزایش رضایتمندی مردم، اعلام می‌دارم و آمادگی نمایندگان مجلس برای فشردن دستان مدیران اجرایی کشور در راستای خدمت به ملت عزیز و بزرگوار که حماسه سیاسی 24 خرداد 92 را خلق کردند، به ملت عزیز و عموم مسلمانان و دوستداران انقلاب اسلامی اعلام می‌کنم.

 

وی اضافه کرد: لازم می‌دانم بار دیگر خطاب به نظام سلطه و زیاده‌خواهان جهان با صراحت اعلام کنم که تنها راه پیش روی نظام سلطه، خضوع در برابر عظمت، اقتدار، ایستادگی، مقاومت، عقلانیت و دین‌باوری ملت ایران است و اگر به شعارهای پوشالی اعتقاد دارند، بدانند باید به مردم‌سالاری برآمده از ایمان ملت ایران احترام بگذارند و در برابر عظمت ملت ایران از توطئه دست برداشته و در مقابل خواسته‌های به حق ملت ایران سر تعظیم فرود بیاورند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه امیدوارم ملت‌های مسلمان جهان از ملت ایران و نظام اسلامی درس بیاموزند، متذکر شد: اولاً با تکیه بر آرای ملت، حرکت سیاسی خویش را سامان بخشند، اقتدار خود را بر حضور و مشارکت ملت خود جستجو کنند، اقتدار پوشالی مبتنی بر قدرت‌های سیاسی زیاده‌خواه جهان، راه را برای موفقیت دولت‌ها هموار نمی‌کند.

 

وی ادامه داد: دولت‌های و نظام سیاسی هنگامی می‌توانند مسیر اقتدار و عزت را طی کنند که اقتدار خود را از ملت خویش به دست آورند لذا تنها راه فراروی تمامی دول و حکومت‌ها در منطقه و جهان روی آوردن به مردم‌سالاری و نظام سیاسی مبتنی بر اراده ملت‌هاست و در کشورهای اسلامی باید مردم‌سالاری دینی و مبتنی بر باورهای عمیق و راسخ اسلامی، مسیر اقتدار سیاسی دول اسلامی را هموار کند و به ملت‌های مسلمان منطقه نیز می‌گویم که در سایه ایستادگی رویاروی زیاده‌خواهان جهان از اقتدار و عظمت روزافزون برخوردار خواهد شد، همانطور که ملت بزرگ ایران این عظمت و اقتدار را به دست آوردند.

 

نایب رئیس اول مجلس در خاتمه خاطرنشان کرد: امیدوارم قوای سه‌‌گانه با وحدت و همدلی و تعامل مبتنی بر قانون در زیر چتر ولایت فقیه و با الهام از رهبری و رهنمودهای همیشه راهگشای رهبر معظم انقلاب اسلامی، مسیر اقتدار و عزت را بپیمایند و در کوتاهترین زمان ممکن با استفاده از ظرفیت‌هایی که نظام جمهوری اسلامی ایران، در طول سه دهه گذشته به دست آورده است و با رصد دقیق چالش‌ها و مشکلات فراروی اقتصاد، فرهنگ و سیاست را به استحکام وفاق ملی و انسجام اسلامی و برون‌رفت از تنگناهای اقتصادی و دست یافتن به اقتصاد بزرگ، راه را برای آرامش و افزایش سطح رفاه ملت ایران هموار کند.

تازه ترین اخبار