In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
پنجشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۲
بازگشت
مرحوم ابوترابی در محیط خشن اردوگاه آرامش را به اسرا منتقل می‌کرد

مرحوم ابوترابی در محیط خشن اردوگاه آرامش را به اسرا منتقل می‌کرد

تی‌یرریچر گفت: ابوترابی فردی خوش برخورد و خودمانی بود که وقتی زبان به سخن گشود فهمیدم چرا چنین قدرت و نفوذی دارد، کلماتش بجا بودند و همراه با آرامش و تفاهم، که همه احساسی از توازن و اعتدال را در محیطی آنچنان خشن احساس می‌کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، تی یر ریچر رئیس نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در ایران در مراسم بزرگداشت مرحوم سید علی اکبر ابوترابی و پدر بزرگوارش سیدعباس ابوترابی که عصر امروز چهارشنبه 8 خرداد ماه در تالار وحدت برگزار شد گفت: جنگ ایران و عراق طولانی‌ترین درگیری مسلحانه بین المللی در قرن بیستم بود که در طول 10 سال یعنی ازسال 1359 تا بازگشت اسرا درسال 1369 بازدید از اسرای ایرانی و عراقی یکی از فعالیت‌های مهم کمیته بین المللی صلیب سرخ بود. 

 

وی در ادامه افزود: کمیته بین المللی صلیب سرخ در کنار مقامات ایرانی و عراقی کماکان در حال رسیدگی به پیامدهای انسانی این جنگ است این درحالی است که تا کنون سرنوشت صدها اسیر و افرادی که در طول جنگ ناپدید شده‌اند روشن شده و خانواده هی هزاران مفقود هنوز در انتظار خبری از عزیزانشان هستند. 

 

رئیس نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در ایران تصریح کرد: از آبان1390 تاکنون در مجموع 7 عملیات حفاری و کاوش در داخل خاک عراق و در شرایطی محیطی دشوار اجرا شده است که نتیجه آن 586 بقایای انسانی عراقی و 337 بقایای انسانی ایرانی کشف شده است،تیم های حفاری و کاوش از ایران و عراق هم اکنون در حال همکاری در فاو هستند که این تیم‌ها در صدد برنامه ریزی برای افزایش سرعت و کارآیی فعالیت‌های خود هستند. 

 

وی افزود: در سال 1364 یعنی تقابل سی سال پیش بنده فرصت یافتم تا در عراق کار کنم کار بنده عبارت بود از ثبت نام اسرای جدید و تبادل پیام‌های صلیب سرخ بین اسرا و خانواده‌های آنان، همچنین بنده در موصل مسئول اردوگاه‌های شماره یک و سه بودم و در آن زمان آقای ابوترابی در اردوگاه شماره 2 زندانی بودند تمامی نمایندگان کمیته بین المللی صلیب سرخ که توانسته بودند با وی ملاقات داشته باشند، تحت تأثیر اعتبار و نفوذ بی چون و چرای وی قرار گرفته بودم. 

 

تی یر ریچر تصریح کرد: جند ماه بنده هم بالاخره توانستیم از اردوگاه شماره 2 بازدید کنم و با آقای ابوترابی ملاقات نمایم، انتظار داشتم با فردی ملاقات کنم که بالاتر از دیگر اسرا قرار گرفته  ومانند رهبری از دیگر اسرا سو است اما در کمال تعجب انسان ساده ای دیدم که همه چیزش را با رفقای خود تقسیم می‌کرد. 

 

رئیس نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در ایران در پایان خاطرنشان کرد : ابوترابی فردی خوش برخورد و خودمانی بود که وقتی زبان به سخن گشود فهمیدم چرا چنین قدرت و نفوذی دارد، کلماتش بجا بودند و همراه با آرامش و تفاهم، که همه احساسی از توازن و اعتدال را در محیطی آنچنان خشن احساس می‌کردند.

تازه ترین اخبار