In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
پنجشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۲
بازگشت
سید آزادگان می‌گفت اسارت قطعه‌ای از بهشت بود

سید آزادگان می‌گفت اسارت قطعه‌ای از بهشت بود

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ایمان و عمل صالح آزادگان در دوران اسارت اظهار داشت: هر اسیری چه در دوره جهاد و چه در دوران اسارت تفسیری ناب از ایمان و عمل صالح بود؛ برادرم می‌گفت اسارت قطعه‌ای از بهشت بود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم گرامیداشت سید آزادگان حجت‌الاسلام حاج سیدعلی‌اکبر ابوترابی و پدرش آیت‌الله سیدعباس ابوترابی و یادواره شهدای غریب آزاده عصر امروز 8 خردادماه با حضور سیدمحمدحسن ابوترابی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و عضو شورای حل اختلاف قوه قضاییه، آیت‌الله سیدعبدالله فاطمی‌نیا و جمعی از آزادگان، خانواده‌های شهدا و ایثارگران در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

 

سیدمحمدحسن ابوترابی در این مراسم با بیان اینکه همه برگ‌های دفاع مقدس زیبا، زرین، ماندگار و لبریز از حماسه‌های استثنایی است، افزود: اما در میان این موفقیت‌ها و پیروزی‌های بزرگ، برگ‌های همیشه جاویدان اسارت از ویژگی‌های فاخر و برجسته‌ای برخوردار است.

 

به گفته ابوترابی آنچه که در دوران اسارت رزمندگان ما در اردوگاه‌های عراق رخ داد با هیچ تحلیل و نگاهی از سوی چهره‌های سیاسی و علمی قابل فهم و درک نیست مگر اینکه آزاده‌ای در خانواده آن شخص باشد تا بتواند این پدیده استثنایی را مورد تحقیق قرار دهد.

 

وی ادامه داد: آزادگان در چنگال پلیدترین رژیم و پلیدترین انسان دوران ما اسیر بودند که جنایاتش با هیچ تحلیلی از انسان قابل فهم نیست. وقتی او با ملت خودش آن جنایات را انجام می‌دهد چه برسد با اسرای ما.

 

ابوترابی گفت: آزادگان ما در سیاه‌چال‌ها و اردوگاه‌های سرد و تاریک و پر از شکنجه مخوف‌ترین انسان دوران ما حماسه‌ای خلق کردند که اگر از منظر سیاسی به آن بنگریم استثنایی‌ترین رویداد سیاسی است، اگر با نگاه دینی به آن نگاه کنیم استثنایی‌ترین باورها و راستین‌ترین اعتقادات به خداوند را مشاهده می‌کنیم، اگر از منظر اخلاق به آن بنگریم زیباترین فضائل اخلاقی را می‌بینیم، و همچنین اگر ارتباط و پیوند این اسرا را با نظام سیاسی بنگریم اوج وفاداری به یک نظام سیاسی را آن هم در چنگال شدیدترین شکنجه‌ها مشاهده می‌کنیم که قطعا تاریخ نمونه‌ای از آن را سراغ نخواهد داشت.

 

وی در ادامه خاطرات و نقل قول‌هایی از برادرش سیدعلی‌اکبر ابوترابی ذکر کرد و گفت: برادرم از صمیم قلب به آزادگان عشق می‌ورزید و همواره دوست داشت به دست و پای آزادگان بوسه بزند. او خود را در برابر زیبایی‌های باطنی آزادگان حقیر و کوچک می‌دید.

 

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در دوران اسارت باور به خداوند و ایمان راستین به امداد الهی و عشق به اولیاء خدا موج می‌زد هر ساعتی که از دوران اسارت می‌گذشت بر این ایمان و عشق افزوده می‌شد.

 

وی افزود: اگر فضائل اخلاقی را در استقامت و پایداری ببینیم اسارت اوج صبر و پایداری بود، اگر فضائل اخلاقی را در بزرگ‌منشی و بی‌اعتنایی به دنیا ببینیم قله‌های این بزرگ‌منشی و بی‌اعتنایی به دنیا در آزادگان قابل مشاهده است. همه فضائل اخلاقی در اردوگاه‌های اسارت تجلی می‌یافت و اوج ایمان و اخلاق بود که افسران عراقی را به تواضع و کرنش در برابر این قله‌های ایمان و اخلاق وامی‌داشت.

 

ابوترابی تصریح کرد: تنها دغدغه‌ای که اسرا در دوران اسارت نداشتند بازگشت به وطن بود، دغدغه اصلی آن‌ها پیروزی سپاه اسلام بود. دو روز سخت در دوران اسارت اسرای ما در تاریخ ثبت شده است؛ یکی روزی بود که خبر ارتحال امام خمینی(ره) به آنان رسید و دیگری هنگامی بود که خبر قبول قطعنامه را شنیدند؛ آن‌ها با شنیدن این خبر شاد نشدند بلکه می‌گفتند ما در انتظار شنیدن خبر پیروزی قدس بودیم.

 

وی با تاکید بر ایمان و عمل صالح آزادگان در دوران اسارت اظهار داشت: هر اسیری چه در دوره جهاد و چه در دوران اسارت تفسیری ناب از ایمان و عمل صالح بود؛ برادرم می‌گفت اسارت قطعه‌ای از بهشت بود.

 

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز هم به همین ارزش‌های ناب نیازمندیم؛ آنچه جامعه ما را به سمت کمال پیش می‌برد ایمان و عمل صالح است؛ اگر آن‌چه که آزادگان ما در دوران اسارت متجلی ساختند در اندازه‌ای که مورد انتظار است در جامعه ما متبلور شود همه چالش‌های ما به نقطه قوت تبدیل می‌شود و ما را به قله بلند افتخار می‌رساند.

 

وی تاکید کرد: امروز باید با ایمان و تقوا و عمل صالح و مدیریت مبتنی بر تخصص ایران را به قله‌ای برسانیم که سزاوار آن است. باید از سرمایه‌های بزرگ ملت ایران سرمایه رهبری، ثبات، اقتدار، سرمایه ایثارگران و ذخائر ناب انقلاب به درستی استفاده کنیم تا کشورمان در عرصه اقتصاد و دیگر عرصه‌ها به قله افتخار نائل شود.

 

ابوترابی در پایان اظهار امیدواری کرد که انتخابات پیش رو با عزم ملت بزرگ ایران به حماسه‌ای سیاسی و نمادی از اقتدار ملت ایران تبدیل شود.

 

تازه ترین اخبار