In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
بازگشت
ابوترابی فرد: تحریم ها فرصتی برای تغییر ریل گذاری اقتصاد ایران است

ابوترابی فرد: تحریم ها فرصتی برای تغییر ریل گذاری اقتصاد ایران است

ابوترابی فرد با بیان اینکه تفکر استفاده از تحریم ها به عنوان یک فرصت باید زودتر در مجلس و دولت شکل می گرفت گفت: اگر دولت با مجلس همراهی خوبی در این زمینه داشت، امروز ایران دارای بالاترین میزان ذخایر ارزی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام ابوترابی فرد در کنفرانس ملی مدیریت سیلاب با بیان اینکه بلایا می توانند موجب استفاده از ظرفیت های موجود شوند، اظهار کرد: کمااینکه واقعه دفاع مقدس رمز اقتدار علمی سیاسی و ظرفیت بالنده مدیریتی در جمهوری اسلامی ایران است و ما از این بلا به شایستگی بهره گرفتیم. 

 

وی با اشاره به پیشرفت های کشور ژاپن در امر مقابله با بلایای طبیعی اظهار کرد: ژاپن توانسته همزیستی با بلایا و حوادث طبیعی را به خوبی پیاده کند و از آنجا که ایران جزو 10 کشور حادثه خیز جهان است، باید گام های بلندتری نیز برداشته شود. 

 

ابوترابی فرد با بیان اینکه تفکر استفاده از تحریم ها به عنوان یک فرصت باید زودتر در مجلس و دولت شکل می گرفت گفت: اگر مجلس همراهی خوبی در این زمینه داشت، امروز ایران دارای بالاترین میزان ذخایر ارزی بود؛ در حالی که در پایان دولت های گذشته میزان موجودی صندوق ذخیره ارزی صفر شده بود. 

 

وی به واقعه سیل گیلان در پایان دولت اصلاحات اشاره کرد و گفت: در آن زمان یکی از نمایندگان مجلس اظهار کرد که صندوق ذخیره ارزی خالی است و حتی پول کافی برای جبران صدمات وجود ندارد.

 

وی در پایان با اشاره به تبعات تحریم ها تصریح کرد : تحریم ها فرصتی برای تغییر ریل گذاری اقتصاد ایران است.

 

 

 

تازه ترین اخبار